Online archív Slovenskej filharmónie bol navrhnutý a naprogramovaný tímom Streamboyz. Videá sú umiestnené na serveroch občianskeho združenia Multiplace. Použitie, šírenie fotografií a audiovizuálneho obsahu tejto stránky len so súhlasom Slovenskej filharmónie. Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac informácií. Slovenská filharmónia je štátna príspevková organizácia Ministerstva kultúry Slovenskej republiky.

MK SR

The Online archive of Slovak Philharmonic was designed and programmed by Streamboyz Team. Concerts are located on the Multiplace servers. Use and distribution of photographs and audiovisual content of this site only with the consent of the Slovak Philharmonic. This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies. Find out more. The Slovak Philharmonic is a state-subsidised organisation of the Ministry of Culture of the Slovak Republic.

MK SR

Navštívte tím Streamboyz na Facebooku Like our team on Facebook
Sledujte nás na Instagrame Follow us on Instagram
Sledujte náš kanál na Youtube Subscribe to our channel on Youtube
Sledujte nás na Twittri Follow us on Twitter
  • Emily Pogorelc

    soprán
    [ 1. 9. 2023]

    Vychádzajúca americká sopranistka Emily Pogorelc je považovaná za jednu z najtalentovanejších speváčok svojej generácie a kritici aj publikum ju chvália za jej vznešený, jedinečný hlas a podmanivú pódiovú prezentáciu.

    Sezóna 23/24 Emily Pogorelc sa vyznačuje piatimi hlavnými rolami a domácimi debutmi. Sezónu začína domácim a rolovým debutom, keď spieva Serviu v opere La Clemenza di Tito v Dánskej kráľovskej opere v Kodani, ktorá je zároveň jej debutom na Festivale v Aix-en-Provence v roku 2024. Sopranistka sa na poslednú sezónu vracia do Bavorskej štátnej opery v Mníchove ako členka súboru, kde debutuje ako Ilia v Idomeneovi a zopakuje si svoje úspešné úlohy Paminy v Zauberflöte a Adiny v L’Elisir d’Amore. Do Semperovej opery v Drážďanoch sa vracia v obnovenej inscenácii Rolanda Villazóna La Sonnambula, v ktorej debutovala v sezóne 22/23 s uznaním kritiky. Emily Pogorelc debutuje v Hamburskej štátnej opere ako Lucia di Lammermoor neskôr v sezóne. V rodných Spojených štátoch Emily Pogorelc netrpezlivo očakáva svoj debut v úlohe Lisette v Pucciniho La Rondine v Met a potom oslávi ďalší debut, Kleopatru v Händelovom Giuliovi Cesarovi v Opera Theatre of Saint Louis.

    Na koncertnom pódiu sa Emily Pogorelc pripojí k Rolandovi Villazónovi na open-air galavečere v Bratislave. Spolupracuje so súborom Camerata Salzburg, kde prednesie Mozartove árie, a neskôr sa vráti do Salzburgu, aby spolu s Mozarteumorchester Salzburg pod taktovkou Pabla Herasa-Casada uviedla Mozartovo Requiem.

    V minulej sezóne Emily Pogorelc debutovala v šiestich úlohách, najmä v slávnej postave Aminy v opere La Sonnambula v Semperovej opere v Drážďanoch a Juliette v opere Roméo et Juliette v rodnom meste Milwaukee vo Wisconsine. Debutovala na recitáli v Kennedyho centre vo Washingtone a koncertovala na festivale Mozartwoche v Salzburgu. Ako členka súboru Bavorskej štátnej opery debutovala ako Soeur Constance v Dialógoch karmelitánok a Xénia v Borisovi Gudonovi a vystupovala ako Gretel v Hänsel und Gretel a Vierte Magd v Elektre pod taktovkou maestra Vladimira Jurowski. Pogorelc vystupovala aj ako Der Hirt v Tännhäuser na salzburských Osterfestspiele, Norma v hre Mariny Abramovic 7 úmrtí Marie Callas (7 Deaths of Maria Callas) v Kráľovskom divadle Carré v Amsterdame a Blumenmädchen v Parsifalovi s Edwardom Gardnerom a Bergenskou filharmóniou. Stala sa tiež súčasťou novej série „Vychádzajúce hviezdy“ vydavateľstva Deutsche Grammophon na STAGE+, ktorá predstavuje najlepšie mladé talenty klasickej hudby.

    Medzi ďalšie úlohy operného repertoáru Emily Pogorelc patria Musetta v La Bohéme, Lauretta v Gianni Schicchi, Sofia v Il signor Bruschino. Debutovala na festivale Glyndebourne Festival 2022 ako Cherubín v Mozartovej Le Nozze di Figaro. Počas svojho pôsobenia v prestížnom Ryan Opera Center v Lyrickej opere v Chicagu (Lyric Opera of Chicago) sa predstavila ako Máša v Pikovej dáme, Noémie v Cendrillonovi a Nosička vlečky v Elektre. V roku 2018, ešte počas štúdia na filadelfskom inštitúte Curtis Institute, debutovala vo Washingtonskej národnej opere ako Cunegonde v Bernsteinovom Candide. Na festivale Glimmerglass sa predstavila ako Romilda v Händlovom Xerxesovi, Johanna Barker v Sweeney Toddovi a Berenika v Rossiniho L’occasione fa il ladro.

    Mimo operného pódia Emily Pogorelc predviedla Brahmsovo Ein deutsches Requiem s Islandským symfonickým orchestrom pod taktovkou Bertranda de Billyho, Mozartove árie na koncerte s Rolandom Villazónom a Luxemburskou filharmóniou a program árií, ktoré Mozart napísal a počul v roku 1771, s Klasickou operou v Londýne. S Madisonským symfonickým orchestrom účinkovala ako Mater Gloriosa v Mahlerovej Symfónii č. 8, sopránová sólistka v Mozartovom Requiem so Symfonickým orchestrom New Jersey, sopránová sólistka vo Faureho Requiem s orchestrom Fox Valley a sopránová sólistka vo Evensongu Richarda Hynsona so zborom Bel Canto z Milwaukee. Bola tiež sólistkou na Sinfonii Luciana Beria s orchestrom Curtis Symphony Orchestra a Ludovicom Morlotom, ktorá putovala do Carnegie Hall.

    Emily Pogorelc je vášnivá interpretka nových diel. V roku 2016 debutovala v Opere Philadelphia v opere Daniela Schnydera Charlie Parker’s Yardbird, kde v newyorskej premiére spievala Chan Parker. Bola to prvá opera, ktorá sa hrala v historickom divadle Apollo v Harleme a vysielala sa na newyorskej stanici klasickej hudby 105,9FM WQXR (distribuovanej na národnej úrovni rozhlasovou sieťou WFMT). Zúčastnila sa aj na projekte Double Exposure Opery Philadelphia, kde stvárnila titulnú úlohu v opere Davida Hertzberga The Rose Elf, a účinkovala na majstrovských kurzoch s Dawn Upshaw v rámci programu Opera Philadelphia Composer-in-Residence, kde zaspievala áriu z opery Missy Mazzoli a Roycea Vavricka Breaking The Waves.

    Emily Pogorelc bola najmladšou finalistkou a držiteľkou Ceny Ginette Theano pre najsľubnejší talent na prvom ročníku Glyndebourne Opera Cup. V roku 2019 sa stala semifinalistkou Medzinárodnej hudobnej súťaže kráľovnej Sonje a dostalo sa jej pocty vystúpiť pred nórskou kráľovnou Sonjou. Získala tiež cenu nadácie Lynne Cooper Harvey Foundation od Musicians Club of Women a štipendium Luminarts Classical Voice Fellowship 2020. Predtým získala prvú cenu v súťaži The Carolyn Bailey and Dominick Argento Vocal Competition, prvé miesto v súťaži Hal Leonard Art Song Competition, grant v súťaži Gerda Lissner/Liederkranz Foundation’s Lieder/Art Song a cenu Emerging Artist Award od Opera Index. V roku 2017 sa umiestnila na druhom mieste v regióne Upper-Midwest na konkurze Metropolitnej národnej opernej rady. V októbri 2021 získala tretiu cenu za najlepšiu speváčku súťaže Operalia 2021 vo Veľkom divadle v Moskve.

    Emily Pogorelc je hrdou rodáčkou z Milwaukee v štáte Wisconsin.

    Pre viac informácií o Emily Pogorelc navštívte web stránku www.emilypogorelc.com.

    Zobraziť viac
    Koncerty: V Online archíve nie sú žiadne koncerty.