Online archív Slovenskej filharmónie bol navrhnutý a naprogramovaný tímom Streamboyz. Videá sú umiestnené na serveroch občianskeho združenia Multiplace. Použitie, šírenie fotografií a audiovizuálneho obsahu tejto stránky len so súhlasom Slovenskej filharmónie. Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac informácií. Slovenská filharmónia je štátna príspevková organizácia Ministerstva kultúry Slovenskej republiky.

MK SR

The Online archive of Slovak Philharmonic was designed and programmed by Streamboyz Team. Concerts are located on the Multiplace servers. Use and distribution of photographs and audiovisual content of this site only with the consent of the Slovak Philharmonic. This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies. Find out more. The Slovak Philharmonic is a state-subsidised organisation of the Ministry of Culture of the Slovak Republic.

MK SR

Sledujte náš kanál na Youtube
Navštívte tím Streamboyz na Facebooku
Sledujte nás na Instagrame
Sledujte nás na Twittri

[ AUDIO – 00:31:27 ] [ AUDIO – 00:31:27 ] [ video > ]

  Prehrať audioPlay audio
00:00
00:00
  • Off
  • Subtitles
  • Titulky

[ AUDIO – 2. časť – 00:35:41 ] [ AUDIO – 2nd part – 00:35:41 ] [ video > ]

Play Audio
00:00
00:00
  • Off
  • Subtitles
  • Titulky

Klavírny recitál – Veronika Böhmová

Utorok 2. 4. 2019, 19.00 h
K – Klavír a klaviristi, Malá sála Slovenskej filharmónie


Bohuslav Martinů si vyskúšal komponovať azda vo všetkých žánrových odvetviach, aké mal vo svojej dobe k dispozícii. V dvadsiatych rokoch 20. storočia bol obzvlášť naklonený experimentom (Half Time, Le Bagarre, Le Jazz a pod.). Ani v tomto očarení však nezabúdal na české idiómy, ktoré napríklad v Troch tancoch spracoval iskrivým spôsobom. Do istej miery mu ako vzor mohli poslúžiť bravúrne tance Bedřicha Smetanu. Významný autor opier a symfonickej hudby hľadal v klavírnej tvorbe skôr relax, ale Fantázia je jedným zo závažnejších opusov. Zatiaľ čo českí autori vsádzali na zemitosť, Claude Debussy vyhľadával inšpiráciu vo vágnejších impresiách; v jeho skladbe Ostrov radosti, ktorá doslova hýri zvukovými farbami, môže poslucháč poznávať svet inak, ako vizuálne a hmatateľne. Ešte hlbšie dovnútra imaginácie človeka sa ponoril mystik Olivier Messiaen vo svojich konceptoch inšpirovaných vtáčím spevom a religiozitou. Virtuózna poéma La Valse Mauricea Ravela je apoteózou viedenského valčíka, uchopenou v intenciách impresionistickej harmónie a rytmu.

Česká klaviristka Veronika Böhmová je absolventkou doktorandského štúdia na pražskej HAMU v triede Ivana Klánskeho a majstrovského štúdia na drážďanskej Hochschule für Musik Carl Maria von Weber v triede Arkadiho Zenzipéra. Je laureátkou mnohých českých a medzinárodných súťaží, medzi jej najväčšie úspechy patrí postup medzi 32 najlepších klaviristov sveta na súťaži Artura Rubinsteina v Tel Avive (2014), 2. cena na Medzinárodnej súťaži Antona Rubinsteina v Drážďanoch (2012) a 2. cena na Maria Canals Competition Barcelona (2. cena 2007). V roku 2016 debutovala v Carnegie Hall v New Yorku.


  • VideozáznamVideorecording
  • VáclavVáclav Frkal st.Frkal sr. svetlálights, zvuksound, PeterPeter GondaGonda technická spoluprácaIT supervisor, StanoStano BeňačkaBeňačka kamerycamera, striheditor, réžiavideo producer, MarekMarek PiačekPiaček postprodukciapost-production
  • Vyrobila Slovenská filharmónia © 2019A Slovak Philharmonic Production © 2019
  • Klavírny recitál – Veronika Böhmová